Kundservice /

Returer & Byten

Returer & Byten

Här har vi samlat information om vår retur- och bytespolicy.

Vänligen notera!

Med anledning av ett ökat tryck hos våra speditörer, covid-19-restriktioner och Brexit upplever vi just nu förseningar i leveranser och returer till och från europeiska länder och Storbritannien.

Vi gör vårt bästa för att hantera returer så fort som möjligt, men vänligen notera att dessa förseningar kan påverka hanteringstiden för din retur. 

Tack för din förståelse!

Returer

Vi erbjuder 30 dagars öppet köp från den dagen varan tas emot. Vi tar endast emot returer skickade från privatpersoner i de länder vi säljer och levererar till via vår webbplats (alla länder inom EU, Storbritannien och Norge, förutom Åland och Svalbard).

Returnerade varor måste vara i nytt, oanvänt skick, i originalförpackning och alla etiketter måste sitta kvar på varan. Vid godkänd retur återbetalas orderbeloppet för varan/varorna som returneras. Vi tar ut en returavgift på 50 kr.

Vi erbjuder inga byten. Önskar du ha en annan färg, storlek eller modell måste du returnera originalbeställningen och sedan göra en ny beställning.

En vara som är köpt via vår webbplats kan för närvarande inte returneras eller bytas i någon av våra fysiska Concept stores.

Så här gör du en retur

Följesedel, returformulär och förbetald returetikett hittar du i paketet som varan kom i. Vill du returnera varor från flera olika beställningar i samma paket är det viktigt att du skickar med ett returformulär för varje beställning, annars kan vi inte registrera din retur.

1. Fyll i returformuläret. Kundnummer, ordernummer och produktinformation finner du på den medföljande följesedeln.

2. Lägg det ifyllda returformuläret och de varor du önskar returnera i en kartong, förslagsvis den kartongen som varan/varorna kom i.

3. Klistra returetiketten på paketet. Använder du samma kartong som varan kom i fäster du returetiketten över den gamla fraktetiketten.

4. Lämna in returen på ett av speditörens ombud. Spara inlämningskvittot. För aktuella speditörsombud nära dig, vänligen se respektive speditörs webbplats; DHL , PostNord  eller UPS .

Om du saknar ett returformulär kan du ladda ner ett nytt här:

Ladda ner returformulär

Saknar du en returetikett? Ta reda på ditt ordernummer och kontakta sedan vår kundtjänst på b2c@hestragloves.com så hjälper vi dig.

Pausa Klarna-faktura

Har du valt att handla mot faktura kan du pausa din faktura på Klarna.com eller i Klarnas app för att undvika att fakturan förfaller medan vi hanterar din retur. För att rapportera en retur loggar du in på Klarna, klicka på fakturan som returen gäller, välj ”Rapportera retur” och sedan ”Jag har returnerat mina varor”.

Återbetalning

När vi fått in och godkänt din retur sker alltid återbetalningen för varan/varorna som returneras mot det betalsätt du valde vid köptillfället. Vi tar ut en returavgift på 50 kr som dras av från återbetalningsbeloppet. 

Återbetalningen sker via Klarna och det kan ta upp till 10 bankdagar innan beloppet syns på ditt bankkonto.

Har du valt att handla mot faktura justerar vi fakturans belopp för den vara eller varor du valt att returnera och du får därefter en bekräftelse av Klarna via e-post. Om du har valt att behålla delar av beställningen får du en uppdaterad faktura från Klarna.

Har du frågor om din faktura eller din återbetalning kontakta Klarna direkt:

Klarna.com

Enligt Distansavtalslagen (2005:59) 2 kap 15 § 2 kan du bli skyldig att ersätta för varans värdeminskning i den mån den beror på att du hanterat varan i en större omfattning än vad som varit nödvändigt. I sådant fall kan det återbetalade beloppet komma att reduceras motsvarande värdeminskningen.

Byten

Vi erbjuder inga byten. Vill du ha en annan färg, storlek eller modell så måste du returnera originalbeställningen och göra en ny beställning.

För närvarande erbjuder vi inte byten i våra fysiska Concept Stores.

Vänligen notera att returen måste genomföras inom 30 dagar från att du mottagit beställningen.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev